Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia wywiadu→TUTAJ!
Radny Jan Pszczoła: nowe regulacje parkingowe, inwestycje wodne i nierealna kolej dużych prędkości.
Radny Jan Pszczoła o zmianach w Strefie Płatnego Parkowania
Jan Pszczoła, radny Rady Miejskiej z Nowej Lewicy, był gościem Radia Rekord i TV Dami w dniu 27 lutego 2025 roku.
Rozmowa dotyczyła głównie tematów poruszanych na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Radomiu, która odbyła się 24 lutego 2025 roku. Podczas niej radny wygłosił emocjonalne wystąpienie.
Jednym z kluczowych zagadnień była strefa płatnego parkowania w Radomiu oraz decyzja o wydłużeniu jej godzin funkcjonowania do 18:00. Radny podkreślił, że decyzja ta została podjęta z myślą o mieszkańcach centrum i branży handlowej. – Nie może być tak, że mieszkańcy tzw. wianuszka wokół miasta będą decydowali o tym, co dzieje się w centrum – zaznaczył.
Dodał również, że Rada Miejska wsłuchała się w głosy mieszkańców i po roku dokona analizy tej decyzji. Zasugerował także konieczność wprowadzenia bezpłatnego parkowania przez pierwsze 15-25 minut, aby umożliwić szybkie załatwienie drobnych spraw. Jeśli chodzi o propozycję rozszerzenia strefy o nowe tereny, radny pozostawił tę decyzję prezydentowi miasta.
Budowa zbiornika wodnego na Pacynce – pomysł wart realizacji
Kolejnym istotnym tematem rozmowy była planowana budowa zbiornika wodnego na Pacynce. Radny Pszczoła popiera ten projekt, podkreślając jego znaczenie dla mieszkańców oraz środowiska. – Jako wędkarz wiem, jak bardzo potrzebujemy tego zbiornika – zaznaczył.
Choć część włodarzy okolicznych gmin sprzeciwia się realizacji inwestycji, radny uważa, że wynika to głównie z obaw o ich przyszłe wyniki wyborcze. Mimo to jest przekonany, że projekt uzyska akceptację i w ciągu najbliższych kilkunastu lat powstanie duży zbiornik wodny- dodał
Kolej dużych prędkości w Radomiu? Radny Pszczoła mówi: „To nierealne”
Podczas rozmowy poruszono także kwestię budowy kolei dużych prędkości w Radomiu. Radny Jan Pszczoła stanowczo sprzeciwił się temu pomysłowi, wskazując na brak odpowiednich rezerw prądowych oraz ogromne koszty inwestycji. – Prądu nie ma, więc to zadanie jest niewykonalne. Koszt budowy to około 150 mln zł za kilometr, co oznacza, że na razie stać nas jedynie na 3 km torów – podkreślił.
Przypomniał również, że projekt kolei szybkich prędkości, powiązany z budową CPK, nie był dobrze przygotowany i był to projekt radnych PiS oraz Młodzieży Wszechpolskiej. Plan budowy kolei, który zakładał ominięcie Kielc i Krakowa, był oderwany od rzeczywistości i został odrzucony także przez Radę Miasta Kielc jako populistyczny.
[Opr.Jolanta Luty,AL]
Radom, dnia 28 lutego 2025r.